måndag 28 december 2009

Sammanfattning av 2009

Jag tycker nyårstider alltid är så mysiga. Företag och människor gör listor över viktiga och oviktiga händelser som "världens 10 snyggaste män under 2009".

Därför kan ju inte jag vara sämre ^^

År 2009 tillbakablick

Året börjar väldigt bra! Jag får tjänstledigt och kan under
Januari,februari,Mars arbeta på Försvaret som bevakningssoldat på de båda slotten. Under vakt på post annonserar Viktoria sin förlovning, "bomb" exploderar på kungsträdgården scenen och en person råkar göra en "olycka" bakom en bil på borggården.

Tillbaka på jobbet i April känner jag mig utvilad och pigg igen. Arbetar på klädföretaget och får tillsvidareanställning.

Maj,Juni och Juli var fyllda av julkänslor.
På läkemedelsföretaget jag satt på under sommaren hade julkalendern spelats in, så jullåtar fyllde min dag.

Det var även första gången jag köpte ett helt veckopass på Pride. Tillsammans med Flempan gjorde vi roliga saker på området och på stan varje dag och mot slutet av veckan gick bevakningstjänst med i Pridefestivalen - första året någonsin detta skedde! Andrew vinkade från objektet vid plattan och på söder satt Karin och vinkade ner till oss!

På läkemedelsföretaget studerade jag febrilt en 7,5 poängs kurs i informationssäkerhet, allt på engelska, som jag klarade galant :)

Jag kan med lätthet säga att sommaren 2009 var den bästa sommaren någonsin!

I Augusti började jag en ny kurs - "Design och konsumtion" på 15 poäng

Under September månad började ett nytt program på tv - Tina Cookalong. Jag och Flempan, med gästspel från petra en gång, lagade mat två gånger med stress, värme, härlig mat och massa skratt. Fantastiskt gott blev det också!

I Oktober bytte jag tjänst och blev Disponibel väktare. Istället för att vara på ett objekt lär jag mig ett antal receptioner och ersätter ordinarie personal när de är sjuka eller har semest. Super!

Berlin och Tyskland betades även av på saker att uppleva. I Berlin träffade jag min vän Emy och tillsammans med hennes kompis Staffan gjorde vi Tyskland!

November började planerna för år 2010 att välla in. Panik en morgon och köande på ticnet gjorde att jag fick biljetter till Whitney Houston´s konsert på Globen.

Annars var det "back to school" med korridorsfester hemma hos Christoffer och i gamla stan gick hela familjen Andersson på spökvandring förbi kungliga slottet.

Utlandsresan gick till Danmark dår jag och flempan gjorde så mycket turistiga saker vi bara hann med. Julmarknaden på Tivoli, glögg och båtkryssning var en av alla saker vi hann med att göra.

I December var det 333 år sedan slaget i Lund. Ryttartävlingar befäl mot befäl och värnpliktiga (4 Skvadron mot Livskvadron) var som vanligt spännande med årets vinnare i värnpliktsklassen: 4 Skvadron! Efter detta kom Vånemo över och vi firade en liten reunion med gamla lumpengruppen! Fantastiskt roligt!

Under December kom snön även ovanligt tidigt och gjorde så man kunde åka pulka, svart sopsäck och skridskor rekordtidigt. Därför köpte jag mig ett par skridskor och invigde dem i Kungsträdgården.

Andra saker som hände under månaden var; dricka afrikansk öl + äta afrikansk mat, leka herren på täppan, se på julkalendern och vara med om två brandlarm på olika objekt.


År 2010 är året det händer! Vad som händer vet man aldrig, men är man öppen för förslag och fångar ögonblicket så kan 2010 bli det bästa året någonsin :D

Inga kommentarer:

 
Copyright 2009 180dagar