torsdag 4 februari 2010

sista timmarna som 23

Sitter och förbereder mig för att sova (snart 24 år).
Ojoj. Firade lite stillsamt med jordgubbsfrukost och under dagen har jag funderat för fullt vad min bror ska få i present (nu vet jag).

Har även köpt lite skagenröra + ingredienser så runt 06 imorrn ringer klockan så får det bli födelsedagsmysfrukost innan vi båda sticker iväg till jobbet.

Pre-Happy Fredag :D :D :D


(ps! drömde om att jag köpte en cykel i natt = ångest inför halvvätternrundan i sommar? Hahahahahaha)

1 kommentar:

Unknown sa...

Man kan ju fan inte lämna medelanden på fejjan ^^

Grattis!! Och här kommer lite info:

Först av allt skulle jag nog rekommendera en skön och bekväm cykel som du börjar träna på så snabbt som möjligt (för att undvika skavsår på känsliga delar =P )

2. viktigt är att höjden på ramen och sadeln är bra så att knäna är väldigt lätt böjda när du sitter på cykeln och pedalen är längst ner.

3. Jag gissar att du inte siktar in dig på att komma topp 10, men en mtb är ett bra val för motionär (det är landsväg, och alldeles för smala däck är sjukt obekvämt).
-se till att mtb inte har fjädring
-byt ut däcken till smalare version, och helst inte mkt mönsterdjup - desto mindre, desto bättre
- om du kan byta ut styret till bockstyre är det bättre vid längre runder (då kan du byta positioner, vilket man vill göra när man cyklar så långt)

4. Om du tar en mtb, se till att du trivs med den. Vissa är skit, och andra är bra och prisvärda. Känn efter på växlarna - du behöver inte jättemånga växlar - minst 6.

5. Viktigaste är att ramen (själva cykeln passar dig - du e rätt så lång!) och kör på 28 tums hjul

Träna på den innan så att du vet hur den funkar - tråkigt om växlarna pajar efter 3 mil, eller punka som du inte vet hur man fixar =)
Hoppas det hjälpte - ring bara upp annars om du har några frågor!

 
Copyright 2009 180dagar